Alt Acma Bezi (Örtüsü / Minderi) Yapımı

al açma bezi
Kardeşim benden yiğenim için babynest istemişti, ben de daha neler yapabilirim diye araştırırken karşıma çıktı alt açma bezi. Çok mantıklı geldi, hazır paketli kullan at şekilde de satılıyormuş. Tabi tecrübeli anneler bilirler, bendeniz yiğenlerim vasıtasıyla öğreniyorum. Kendi bebeğim ne zamana olur kısmet. Nasip olursa ona da dikeceğim inşallah.

1 er metreden iki metre kumaş almıştım, babynest, alt açma bezi ve emzirme yastığı üçüne de yetti kumaş. Kumaşın enini tam hatırlamıyorum ama 2.40 olmalı.

Alt açma örtüsünün internette bir çok örneği yapılmış, ben artı olarak kenarlarını oval yaptım ve üstüne vintage desenler kullanarak aplike yaptım. Burada zürafa kullandım, bebek yuvasında da benzer tarzda olan kaplumbağaları kullanmıştım. Aplike yapmayı seviyorum, bir nevi özgürlük gibi geliyor. Alt açma örtüsüne, pratik olsun diye de bir düğme ekleyip, biyeyi kenarlarından da dikerek ilik yaptım. Ben beğendim kardeşim de beğendi umarım siz de beğenirsiniz 🙂

Malzemeler;
* 70×50 ölçülerinde iki parça kumaş
* 70×50 ölçülerinde kapitone
* 2.6 mt biye
* 1 adet düğme

İsteğe bağlı; Aplike yapacaksanız renkli parça kumaşlar ve ip

Alt Açma Bezi / Alt Açma Minderi Yapılışı

1. 70×50 genişliğinde alt ve üst için iki parça kumaş kestim. Ölçüyü kendim belirledim, siz elinizdeki kumaşa göre ayarlayabilirsiniz, biraz küçük de olsa fark etmez.

2. Alt açma bezine aplike yapacağım için üst kumaşı desensiz beyaz tercih ettim, İlla aplike yapmak gerekmiyor tabi ki. Desenli kumaş da tercih edebilirsiniz, sade de olabilir, zevkinize kalmış, tasarım sizin. Desen için aşağıdaki fotoyu kullandım.
Aplikeleri nasıl yaptığıma ulaşmak için burdan buyrunuz.

3. Alt ve üst kumaşın arasına, kumaşla aynı ölçülerde kestiğim kapitoneyi yerleştirdim. Üçünü kenarlardan iğneledim ve diktim. Ters yüz yapmadım, yani içini dışına çevireceğim bir şekilde dikmedim. Alt açma bezi / minderinin arka kısmına gelecek kumaşın arkasına kapitoneyi koydum, üstüne de üstü için ayarladığım kumaşın yüzünü yerleştirip iğneledim. Kenarlarından biye geçtiğim için ters yüz etmeye gerek yok. Fotağraflamamışım, yakın zamanda tekrar yapmaya niyetliyim detaylı fotoğraf çekince yazıyı düzenleyeceğim. Anlatması zor, yapması basit 🙂 Aslında kısacası son hali nasıl görünecekse öyle yerleştirip iğneleyip dikiyorsunuz.

Kapitone, kumaşçılarda metre işi satılıyor. Sırf pamuklu olanı tercih ettim. Aşağıdaki gibi bir kumaş, resimdeki saten kapitone. İsterseniz metre elyaf da kullanabilirsiniz.

4. Alt açma minderinin kenarlarını resimlerde görüldüğü üzere biyeyle geçtim. Biyeyle çalışmak temiz iş oluyor. Biye hazır satıldığı gibi kendiniz de yapabilirsiniz.

Biyeyi nasıl diktiğimi görmek için tıklayınız.

5. Biyeyle ilik yaptım, yapılışı için düğmeme göz kararı ayarladığım ölçülerde biye kestim, ortasından ikiye katladım ve kenarından diktim. Alt açma bezinin üst tarafının orta noktasını belirleyip, hazırladığım parçayı diktim.

Şimdi düğmeyi dikmenin vakti. Bezi aşağıdaki resimdeki gibi katladım ve en sona iliğe denk gelecek şekilde düğme diktim.

Alt açma bezi / minderi bitmiş oldu. Yapılış aşamasından çok resim yok ama detaylı anlatmaya çalıştım, anlatımımda eksik kalan yerler olduysa sorunuz, buralardayım.

Paylaşımım işinize yaradıysa yorumlarınızı esirgemeyin efenim 🙂

Görüşmek üzere…

Alt Açma Bezi / ÖrtüsüAlt Açma Minderi
alt açma minderi yapımı

6 Comments

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest