Kız Çocuklarına Göre Mutfak Önlüğü Yapilisi

girl apron
Elimde kalan duck kumaşlardan yaptığım minik kızlara göre mutfak önlüğü, ölçülerini vs elimdeki kumaşa göre kendim ayarladım, ölçü notlarımı aldım size de aktaracağım. Ben 3 yaşındaki yiğenime göre yaptım, size de fikir olsun inşallah. Benim kızçem çok sevdi, siz de sizinkileri mutlu edin, çocuklar hep gülsün 🙂
  • 1. Aşagıdaki ölçülere göre öncelikle etek ve ön kısmını hazırladım. Ben her zaman düzgün olsun diye ip cekerek kumasları keserim böylece yamuk olmuyorlar.  

İp Çekme nasıl yapılır gözatmak için tıklayınız.
Biyeniz yoksa veya kullanmak istemezseniz kumasları her bir kenar için 1,5 cm fazladan kesip kıvırabilirsiniz. Örneğin etek kısmının eni için 46+1,5+1,5=49 kesebilirsiniz. 
girl apron dimensions
  • 2. Miniğime yaptığım mutfak önlüğünün kenarlarını biyeyle geçtim. Eteğin üst kısmını biye geçmeyeceğim için kumaşın akma ihtimaline karşı kıvırarak dikmekle işe başladım. Sonrasında eteğin alt köşelerini ovalledim ve üç kenarını biyeyle geçtim.  Ovalleme işlemini basitce masurayla çizip kestim. Ovallik daha çok hoşuma gidiyor böyle şeylerde.

Aynı işlemi mutfak önlüğünün üst kısmı için de yaptım. Bu defa kumaşın alta gelen, yani eteğe dikilecek kısmını kıvırıp diktim, kumaşın üst ve yan taraflarını ise biyeyle geçtim.
  • 3. Şimdi kız çocuklarına uygun ölçülerde yaptığımız mutfak önlüğümüzün ceplerini dikme zamanı. Hazırladığımız ceplik kumasın üst kısmına biye koydum ve diktim. Sonrasında da cepleri ölçü kağıdında belirttiğim gibi eteğin üstünde konumlandırdım. Kenarları içe kıvırarak cepleri eteğe diktim. Belki daha pratik yöntemi vardır, içgüdüsel diktim ben 🙂

  • 4. Mutfak önlüğün beli icin etegi 26 cm olacak kadar buzdurup üstüne biyeyi teyerledim ve biyeyi diktim, etek buzgulu daha sirin oluyor gibi geliyor bana. Makinem küçük olduğundan kalın geldi dikmedi, ben de elimle battaniye dikişi yaptım. Makineniz varsa siz makinenizde dikiniz.

  • 5. Önlüğün ön kısmını etek kısmının arkasına iliştirip onu da elimle diktim. Dikerken zorlandım, zor çektim iğneyi. Siz makinenizle dikiniz daha güzel olur, benim kadar da zorlanmazsınız:)

  • 6.  Boyunluk ve kemer için biyeleri ölçülere göre hazırladım. Kemer için 41cm x 2 uzunluğunda biyelerimiz vardı. Aşağıdaki ilk görüntüdeki gibi ikiye katlayıp diktim böylelikle elimizde iki parça kemer için dikilmiş biye oldu. Bu biyeleri önlüğün belinin kenarlarına iliştirdim.

Benzer olarak boyunluk için hazırladığım 43cm x 2 adet biyeyi üstüste getirerek her iki yandan da diktim. Elimde boyunluk için tek parça oldu (Kemerdeki gibi biyeyi ikiye katlamamamın nedeni ise geniş olmasını istememdir). Sonrasında da boyuna diktim, dikisler üst kısımdan görünmesin diye elimle diktim tabi.

  • 7. Son aşama, küçük hanımlara göre mutfak önlüğümüzün süslemesine geldi sıra. Kurdele hazırladım, görüntüde gördüğünüz kurdalenin ortasındaki sarı kısım da biyeden. Kurdele yıkanırken bozulmasın çıkarılabilsin diye çıtçıt diktim, pratik oldu bence. boyunluğun uçlarına da keçeden çiçek yapıp büzdürdüm ortasına sarı yıldız kondurdum. Bu kısımlar hayal gücünüze kalmış.

Mutfak önlüğümüz bittiii 🙂

Cici oldu, kızçemiz de sevdi, e benden mutlusu yok 🙂

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest