Ana içeriğe atla

Kız Çocuklarına Göre Mutfak Önlüğü Yapilisi

girl apron

Elimde kalan duck kumaşlardan yaptığım minik kızlara göre mutfak önlüğü, ölçülerini vs elimdeki kumaşa göre kendim ayarladım, ölçü notlarımı aldım size de aktaracağım. Ben 3 yaşındaki yiğenime göre yaptım, size de fikir olsun inşallah. Benim kızçem çok sevdi, siz de sizinkileri mutlu edin, çocuklar hep gülsün :-)

  • 1. Aşagıdaki ölçülere göre öncelikle etek ve ön kısmını hazırladım. Ben her zaman düzgün olsun diye ip cekerek kumasları keserim böylece yamuk olmuyorlar.  

İp Çekme nasıl yapılır gözatmak için tıklayınız.

Biyeniz yoksa veya kullanmak istemezseniz kumasları her bir kenar için 1,5 cm fazladan kesip kıvırabilirsiniz. Örneğin etek kısmının eni için 46+1,5+1,5=49 kesebilirsiniz. 

girl apron dimensions
  • 2. Miniğime yaptığım mutfak önlüğünün kenarlarını biyeyle geçtim. Eteğin üst kısmını biye geçmeyeceğim için kumaşın akma ihtimaline karşı kıvırarak dikmekle işe başladım. Sonrasında eteğin alt köşelerini ovalledim ve üç kenarını biyeyle geçtim.  Ovalleme işlemini basitce masurayla çizip kestim. Ovallik daha çok hoşuma gidiyor böyle şeylerde.

Aynı işlemi mutfak önlüğünün üst kısmı için de yaptım. Bu defa kumaşın alta gelen, yani eteğe dikilecek kısmını kıvırıp diktim, kumaşın üst ve yan taraflarını ise biyeyle geçtim.

  • 3. Şimdi kız çocuklarına uygun ölçülerde yaptığımız mutfak önlüğümüzün ceplerini dikme zamanı. Hazırladığımız ceplik kumasın üst kısmına biye koydum ve diktim. Sonrasında da cepleri ölçü kağıdında belirttiğim gibi eteğin üstünde konumlandırdım. Kenarları içe kıvırarak cepleri eteğe diktim. Belki daha pratik yöntemi vardır, içgüdüsel diktim ben :-)

  • 4. Mutfak önlüğün beli icin etegi 26 cm olacak kadar buzdurup üstüne biyeyi teyerledim ve biyeyi diktim, etek buzgulu daha sirin oluyor gibi geliyor bana. Makinem küçük olduğundan kalın geldi dikmedi, ben de elimle battaniye dikişi yaptım. Makineniz varsa siz makinenizde dikiniz.

  • 5. Önlüğün ön kısmını etek kısmının arkasına iliştirip onu da elimle diktim. Dikerken zorlandım, zor çektim iğneyi. Siz makinenizle dikiniz daha güzel olur, benim kadar da zorlanmazsınız:)


  • 6.  Boyunluk ve kemer için biyeleri ölçülere göre hazırladım. Kemer için 41cm x 2 uzunluğunda biyelerimiz vardı. Aşağıdaki ilk görüntüdeki gibi ikiye katlayıp diktim böylelikle elimizde iki parça kemer için dikilmiş biye oldu. Bu biyeleri önlüğün belinin kenarlarına iliştirdim.

Benzer olarak boyunluk için hazırladığım 43cm x 2 adet biyeyi üstüste getirerek her iki yandan da diktim. Elimde boyunluk için tek parça oldu (Kemerdeki gibi biyeyi ikiye katlamamamın nedeni ise geniş olmasını istememdir). Sonrasında da boyuna diktim, dikisler üst kısımdan görünmesin diye elimle diktim tabi.


  • 7. Son aşama, küçük hanımlara göre mutfak önlüğümüzün süslemesine geldi sıra. Kurdele hazırladım, görüntüde gördüğünüz kurdalenin ortasındaki sarı kısım da biyeden. Kurdele yıkanırken bozulmasın çıkarılabilsin diye çıtçıt diktim, pratik oldu bence. boyunluğun uçlarına da keçeden çiçek yapıp büzdürdüm ortasına sarı yıldız kondurdum. Bu kısımlar hayal gücünüze kalmış.

Mutfak önlüğümüz bittiii :)

Cici oldu, kızçemiz de sevdi, e benden mutlusu yok :)


Popular Posts

Baby Nest / Bebek Yuvası Yapılışı

Minnak yiğenim Kerem'imiz için kardeşceğizimin abla bana bundan yapar mısın demesiyle haberim oldu varlığından, Güzel de oldu :)  Bu amacla ise baslayip ayni kumasla alt açma bezi ve emzirme yastigi da yaptim.
Bebek yuvası, baby nest, kuş gözü diye adlandırılan mini bebe yatağı. Bebeğin gece yatakta yanınıza aldığınızda ezilmemesini sağlıyor. Tabi yatak gibi de kullanabilirsiniz. Salonda mutfakta bebeğinizi yanınıza alabilirsiniz. Şimdilerde kare olanlarını da yapıyorlar. Kare olanları görünce, kare olanı dikmek daha kolayken neden bu şekilde oval olarak ortaya çıkmış diye düşündüm, şeklinden dolayı anne rahmine benzediğini yorumladım. Bir de küçük ölçülerde yapılıyor, anne karnında bebek dar yerde malum, bebeğe onu mu hatırlatıyor acep diye de ek bir tahmin yürüttüm. Malum bizde de kundak geleneği var, aynı durumdan ötürü. Belki bilmeyenler vardır, kundak bebeğin kendini güvende hissetmesini sağlarmış. Tabi bunun aksini savunanlar da var.
Bunlar benim çıkarımlarım tabi, doğrusun…

Bulut Yastık Yapımı / Dikimi

Arkadaşımın bebesi için yaptıydım. Burası benim için yaptıklarımın günlüğü gibi. Gerçi biraz tembelim ayda yılda bir paylaşıyorum.

Kalıp:

Yaptığım yastığın kalıbını A4 kağıtlarına çıktı alabilecek şekilde çıkardım. Belki büyük yapmak isteyen olur diye büyük şekilde de çıkardım. İki ayrı pdf nin biri benim yaptığım ölçülerde, diğeri ise benim yaptığımın iki katı büyüklüğünde.  Kalıpları isteyenler yorum yapabilirlerse maillerine göndereyim. İsterseniz benim gibi kendiniz de çizebilirsiniz tabi.

Gerekli malzemeler;
* Kalıp ölçüsünde kumaş; kumaş cinsi polar, normal pamuklu kumaş, pazen kullanılabilir. Kumaşın rengi illa beyaz olmasına gerek yok, renkli renkli yapılabilir.

* Boncuk silikon (Gramını bilmiyorum ama göz kararı alabilirsiniz çok gitmiyor)
* İnce keçe
* İşleme ipi


Yapılışı:
1.    Öncelikle gazeteye kalıp çıkardım, kendim çizdim.
Kumaşa yerleştirip kalıbı kumaşa çizdim, çizgiden 1'er cm bırakarak kumaşı kestim. Aynı işlemi tekrar yaptım. İki parça hazırlanmış kumaşımız oldu.…

Dalgıç Kumaş Nedir, Neler Dikilir

Dalgıç Kumaş Nedir? Dalgıç kumaş 1. Kalite ipliklerden üretilen nano teknoloji nefes alabilen sentetik bir kumaş türüdür. Dayanıklı ve vücudu saran özelliğiyle birçok kıyafet üretiminde tercih edilmektedir. Esnek yapısıyla şık bir görüntü sağlamaktadır. Baskı ve boyama yapılabilen bir kumaş türüdür.

Olumlu Yönleri; 
Çok kolay şekil alır, vücuda yapışmaz ve vücudu toparlar. Bir beden küçük gösterdiği için ayrıca tercih edilir. Veeee ütüyü hiç sevmem diyenlere müjde bu kumaş neredeyse hiç ütü istemiyor.

Olumsuz Yönleri;
Maalesef tamamıyla sentetiktir. Pamukludan başka giymem diyenlere önerilebilecek bir kumaş cinsi değildir ve ter çekme özelliği hiç yoktur .
Buna rağmen duruşu muhteşem olduğu için yaz aylarında bile, özellikle ince olanları, çok fazla rağbet görür.

Dalgıç Kumaştan Neler Dikilir? Dalgıç kumaşlarda öncelikle bilmeniz gereken farklı kalınlıklarda çeşitleri olduğudur.

Dik ve kabarık durmasını istediğiniz bir model çalışacaksanız puf dalgıç yada sünger dalgıç diye adlandırılan…