Ana içeriğe atla

Biye Nedir, Nasıl Yapılır, Nasıl Dikilir

Biye Nedir?

Biye esnemeyen kumaşlarda verevine şerit şeklinde kesilmiş ve birbirine eklenerek uzatılmış kumaşlardır. Kıyafetlerin kenarlarını temizleme amaçlı veya tasarım amaçlı kullanılırlar. Genellikle kıyafetin kendi kumaşından veya uygun renkte olarak hazırlanırlar.

Biye metre işi olarak hazır satıldığı gibi, kendi biyenizi kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Farklı renklerde ve desenlerde; tuhafiyelerde, kumaşçılarda bulabilirsiniz. Verev demek, kumaş ipliklerine 45 derece olacak şekilde kesilmesidir. Bu şekilde kesmek biyemizin esnek olmasını sağlar. Biye genişliği genellikle 3.5cm, 4cm civarındadır. Kullanım yerine göre genişlikleri değişir.


Biyeler ayrıca fitilli şekilde de hazırlanabilir. Fitilli biye, içerisinden ip veya fitil geçirilmiş biyedir, böylelikle dolgun görüntü oluşturur. Tuhafiyelerde hazır şekilde de satılır. Fitilli biyeler, yastık kenarlarına veya elbiselere dekor amaçlı dikilir.

Biye Nasıl Yapılır?

Elinizdeki kumaşların ipliklerine dikkat ederseniz, en ve boy olarak birbirlerine paralel ipliklerden oluşuyorlar. Düzgün bir kare kesebilmek için, kumaşın kenarını zemin olarak belirleyip cetvelle 90 derece, dik olarak kumaşınızı kesebilirsiniz. İsterseniz İp çekme yöntemini de kullanabilirsiniz. 45 derece açıyla kesebilmeniz için kumaş parçanızın kare olması gerekiyor.

1. Kumaşı hazırladıktan sonra, kumaşı çapraz olarak ortadan ikiye katlayıp kesmeniz gerekli,  yahut köşeden köşeye çizginizi çizip öyle kesebilirsiniz. Hangisi kolayınıza gelirse. 

2. Resimde görüldüğü gibi kumaş parçalarımızı birleştirilip İğneleyerek dikelim.

3. Dikildikten sonra 3. resimdeki gibi olmuş olacak. İşimizin düzgün olması için dikiş yerlerini düzeltip ütüleyelim.

4. Biye genişliği için, biyemizin kaç cm genişliğinde olmasını istiyorsak ona göre ölçü belirlemeliyiz. Örneğin, etek kenarı geçeceksek ve dikilmiş halindeki biyenin 1cm olmasını istiyorsak ; ön ve arkaya kıvrılacağı için, içe kıvrılacak kısım için 1cm x 2 =2 cm, görünecek biye kısmı için de 1cm x 2 = 2 cm toplam 4 cm aralık belirlemeliyiz. Örneğimizde 4cm aralıklarla paralel çizgiler çizelim.

5. Numarada ikinci resimde doğru yapılış şekli belirtilmiş. Bu adım biyemizin düzgün olması için önemli. Bir aralık kaydırılarak birbirine iğneyeleyelim. Aralık çizgilerinin birbirine denk gelmesine dikkat edelim. Bu nedenle öncelikle ilk ve son çizgiler iğnelenip, sonrasında aralarındaki çizgiler iğnelenebilir.

6. ve 7. fotograflarda gösterildiği gibi iğnelenen kısmı makinede dikelim. Diktiğimiz kısmı ütüleyelim.

8. Artık kesebiliriz. Çizgiden devam edip biyemizi keselim. Bu şekilde biye yapmak gerçekten çok kolay. Ben bunun farklı versiyonunu yapıyordum:-) Gerçi hazır biye almak daha kolayıma geliyor. Ama bilgi olarak kütüphanemizde bulunması gerekli. Her zaman işimize uygun renklerde hazır biye bulamayız değil mi. Diğer yöntemi bir ara fotoğraflayıp koyayım.

Bu arada anlatım bana ait, yapım fotoğrafları aşağıdaki siteden alıntı. 

Video şeklinde görmek isterseniz belki diye onu da ekleyeyim;


Biyemiz artık hazır. Kenarlardan içeri 1cm civarı kıvırarak ütüleyebilirsiniz. Biye yapma aparatı / makinesi diye bir alet de var. Hazırladığımız biyeleri geniş kısmından yerleştirip diğer ucundan çekerek ütülemeniz gerekiyor.


Türkiye'ki fiyatları epey uçuk, size Aliexpress üstünden bir link vereyim.
Aşağıdaki linkteki ürün ücretsiz kargo ile gönderiliyor. Tekli satın alabileceğiniz gibi farklı boyutlardan oluşan set şeklinde de alabiliyorsunuz. Set halinde olanı 3.79 dolar. 10tl civarında yani. Türkiyede teklisi 40tl gibi bir fiyata satılıyor.

Biye Nasıl Dikilir?

Biye dikiminin pek çok yolu var herkes kendine göre pratik yöntem geliştirmiş. En çok kullanışlı bulunan yöntemi aşağıda görüntüledim. 

biye dikimi

1. Adım: 1,2,3 nolu Resim -  görüldüğü üzere kumaşın tersini biyenin düzüyle üstüste koyup biyeyi kenarla eşitledim ve iğneledim.

2. Adım: 4. Resim -  Biyenin kenar çizgisinden biyeyi diktim.

3. Adım: 5. Resim - kumaşın kenarındaki biyeden uzun olan fazlalıkları temizledim. Biyeyi ön yüzüne doğru çevirdiğimde biyenin diğer tarafını dikerken ki dikişleri gizleyecek şekilde kumaşı temizlemeye gayret gösterdim. Ön yüzde fazladan dikiş izleri olsun istemedim.

4. Adım: 6,7, nolu Resim- biyeyi kumaşın ön yüzüne iğneleyip biyeyi diktim.

Biye Ayağı İle Biye Nasıl Dikilir?

Biye dikimi için tazecik öğrendiğim bir yöntemi hemen sizinle paylaşmak istedim. Dikiş makinelerinin biye dikim ayağı diye bir ayağı varmış. Videosunu ekleyeceğim, konuyla ilgili pek fazla video da yok açıkçası. Bu yöntemle hem iki tarafı aynı anda dikiyorsunuz, böylelikle tek dikiş oluyor. Neyse çok konuşmadan videoyu ekleyeyim, orda anlaşılıyor zaten :-)


Bu ayakları dikiş makinesi satan yerlerden internet sitelerinden temin edebilirsiniz. Yine her zaman olduğu gibi aliexpresste daha ucuzu var mı diye baktım evet çok daha ucuza var. Siz yine de bakının isterseniz ama bundan daha ucuza bulabileceğinizi sanmam, 1.02 dolar, 3.5 TL ye denk geliyor hem de kargosu yok.

AliExpress.com Product - Useful Free Shipping 2016 Practical Snap-on Adjustable Bias Binder Foot For Brother Singer Janome Sewing Machine New Arrival

Kolay gelsin cümleten..

Paylaşımım işinize yaradıysa yorumlarınızı beklerim. :-)

Popular Posts

Baby Nest / Bebek Yuvası Yapılışı

Minnak yiğenim Kerem'imiz için kardeşceğizimin abla bana bundan yapar mısın demesiyle haberim oldu varlığından, Güzel de oldu :)  Bu amacla ise baslayip ayni kumasla alt açma bezi ve emzirme yastigi da yaptim.
Bebek yuvası, baby nest, kuş gözü diye adlandırılan mini bebe yatağı. Bebeğin gece yatakta yanınıza aldığınızda ezilmemesini sağlıyor. Tabi yatak gibi de kullanabilirsiniz. Salonda mutfakta bebeğinizi yanınıza alabilirsiniz. Şimdilerde kare olanlarını da yapıyorlar. Kare olanları görünce, kare olanı dikmek daha kolayken neden bu şekilde oval olarak ortaya çıkmış diye düşündüm, şeklinden dolayı anne rahmine benzediğini yorumladım. Bir de küçük ölçülerde yapılıyor, anne karnında bebek dar yerde malum, bebeğe onu mu hatırlatıyor acep diye de ek bir tahmin yürüttüm. Malum bizde de kundak geleneği var, aynı durumdan ötürü. Belki bilmeyenler vardır, kundak bebeğin kendini güvende hissetmesini sağlarmış. Tabi bunun aksini savunanlar da var.
Bunlar benim çıkarımlarım tabi, doğrusun…

Bulut Yastık Yapımı / Dikimi

Arkadaşımın bebesi için yaptıydım. Burası benim için yaptıklarımın günlüğü gibi. Gerçi biraz tembelim ayda yılda bir paylaşıyorum.

Kalıp:

Yaptığım yastığın kalıbını A4 kağıtlarına çıktı alabilecek şekilde çıkardım. Belki büyük yapmak isteyen olur diye büyük şekilde de çıkardım. İki ayrı pdf nin biri benim yaptığım ölçülerde, diğeri ise benim yaptığımın iki katı büyüklüğünde.  Kalıpları isteyenler yorum yapabilirlerse maillerine göndereyim. İsterseniz benim gibi kendiniz de çizebilirsiniz tabi.

Gerekli malzemeler;
* Kalıp ölçüsünde kumaş; kumaş cinsi polar, normal pamuklu kumaş, pazen kullanılabilir. Kumaşın rengi illa beyaz olmasına gerek yok, renkli renkli yapılabilir.

* Boncuk silikon (Gramını bilmiyorum ama göz kararı alabilirsiniz çok gitmiyor)
* İnce keçe
* İşleme ipi


Yapılışı:
1.    Öncelikle gazeteye kalıp çıkardım, kendim çizdim.
Kumaşa yerleştirip kalıbı kumaşa çizdim, çizgiden 1'er cm bırakarak kumaşı kestim. Aynı işlemi tekrar yaptım. İki parça hazırlanmış kumaşımız oldu.…

Dalgıç Kumaş Nedir, Neler Dikilir

Dalgıç Kumaş Nedir? Dalgıç kumaş 1. Kalite ipliklerden üretilen nano teknoloji nefes alabilen sentetik bir kumaş türüdür. Dayanıklı ve vücudu saran özelliğiyle birçok kıyafet üretiminde tercih edilmektedir. Esnek yapısıyla şık bir görüntü sağlamaktadır. Baskı ve boyama yapılabilen bir kumaş türüdür.

Olumlu Yönleri; 
Çok kolay şekil alır, vücuda yapışmaz ve vücudu toparlar. Bir beden küçük gösterdiği için ayrıca tercih edilir. Veeee ütüyü hiç sevmem diyenlere müjde bu kumaş neredeyse hiç ütü istemiyor.

Olumsuz Yönleri;
Maalesef tamamıyla sentetiktir. Pamukludan başka giymem diyenlere önerilebilecek bir kumaş cinsi değildir ve ter çekme özelliği hiç yoktur .
Buna rağmen duruşu muhteşem olduğu için yaz aylarında bile, özellikle ince olanları, çok fazla rağbet görür.

Dalgıç Kumaştan Neler Dikilir? Dalgıç kumaşlarda öncelikle bilmeniz gereken farklı kalınlıklarda çeşitleri olduğudur.

Dik ve kabarık durmasını istediğiniz bir model çalışacaksanız puf dalgıç yada sünger dalgıç diye adlandırılan…