Penye Bebek Battaniyesi Yapılışı, Dikimi

penye bebek battaniyesi dikimi
Penye bebek battaniyesi diktim, dikerken de aşamaları fotoğrafladım. Kenarları biyeli ve biyesiz olarak iki ayrı battaniye paylaşacağım. Tembel işi biyesizle başlayayım 🙂

Penyeyle ilk işlerim. Penyede ölçüleri ayarlamak biraz zormuş onu anladım. Sert kumaşlarda ip çekip ölçüyü ayarlıyordum. Düzgün oluyordu. Penyede öyle bir şey yokmuş maalesef, el ayarınız göz nizamınız işi götürecek olan araçlarınız. Bir de sonradan fikir olarak gelen, kağıtta uygun ölçüde kalıp çıkarıp penye üstüne işaretleyip, kalıba göre kesmek olabilir.

Penye Bebek Battaniyesi Malzemeler:

  • Battaniyenin olmasını istediğiniz ölçülerde iki kat penye kumaş,
    ( iki tarafını farklı kumaştan yapacakcanız istediğiniz ölçülerde iki ayrı parça kumaş.)Not : Penyeden hazır battaniyeler 75×80 , 90×90, 75×95 gibi çeşitli ölçülerde. Battaniyenin büyük olanı makbülmüş. Kendinize göre ölçünüzü belirleyin, hazır battaniye ölçülerini fikir olsun diye ekleyiverdim.

* Dikerken esnek dikiş kullandım makinemde bu özellik vardı, esnek dikiş özelliği olmayan makinelerde kumaşı esneterek dikmeniz tavsiye olunur. Aşağıda nasıl yapıldığıyla ilgili youtubeden bulduğum video ekledim, göz atabilirsiniz.

Penyeden bebek battaniyesi dikimi aşama aşama aşağıdadır efenim.

—– Biyesiz Penye Bebek Battaniyesi —–

bebek battaniyesi

1. Adım:
Penye kumaşlarda düz kesmek, düzlüğü ayarlamak için profesyoneller nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama ip çekmek işe yaramayınca ben kendimce yöntem geliştirdim. Deseni takip ediyorum. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi mavi arabaları takip ederek kumaşı düzledim. Aynı işlemi diğer kenarlar için de yapmaya çalıştım. Bazı yerlerde tekniğim yemedi, siz kontrollü gidin 🙂

bebek battaniyesi dikimi

Bu arada penye kumaşları yıkamaya gerek görmedim. Nasılsa esnekler, çekme durumu olsa da sıkıntı olmaz.
2. Adım:
Kestiğimiz penye parçalarımızın ön yüzlerini birbirine iliştirerek kenarlardan 1 cm içeriden diktim. Biraz içeriden diktim ki, kenarları biraz kalın olsun tok dursun. İçini dışarı çevirmek için bi kısmı dikmedim.

bebek battaniyesi dikimi

3. Adım:
İçini dışarı çevirdim. Kenarda dikilmeyen kısmı elimde diktim. Sonrasında kenardan içe doğru 1 cm arayla tekrar diktim.

bebek battaniyesi dikimi

İşlemimiz tamamlanmış oldu.  Kenarlar aşağıdaki gibi oldu. Çok pratik kullanımlı, yumuşacık, dikimi kolay bir battaniye oldu.

bebek battaniyesi dikimi

bebek battaniyesi nasıl dikilir

—– Biyeli Penye Bebek Battaniyesi —–

Kenarları biyeli olan penye battaniyemizi de çoktandır yaptım, tembellikten eklemek bugüne nasip oldu.

bebek battaniyesi nasıl dikilir

1. ve 2. Adım: 
Öncelikle biye için kumaşımı hazırladım. Sert pamuklu kumaşlarda yapılan verev kesip biyeyi hazırlama işine gerek görmedim, penye esnek bir kumaş malumunuz.

Biye için, iç kısma gelecek kumaştan 4cm genişliğinde kestim. Kolaylığı açısından kumaşı katlayıp, benim gibi tek seferde kesebilirsiniz.

3. Adım: 
Benim kumaş, bebek battaniyemin kenarlarını çevirebilecek uzunlukta değildi o nedenle ekleme yaptım. Siz de ihtiyaç varsa biyenize eklemelerinizi yapınız.

4. Adım: 
Kumaşları kendi talebime göre belirlediğim ölçülerde kestim. Ölçü alırken desenli kumaşta deseni takip etmeye çalıştım, düz kumaşı da desenlinin üstüne koyup eşleştirip aynı ölçülerde olmasına uğraştım. Başta da belirttiğim gibi bi kağıda ölçüleri ayarlayıp, kalıp çıkartıp bir nevi, kalıpla keser gibi de kumaşlar hazırlanabilir diye düşünüyorum. Şu anlık bilmediğim, bu işin belki daha pratik bir yolu vardır, öğrenince yazıyı güncellerim.

5. Adım:
Kumaşın arka yüzlerini eşleştirdim ve biyenin ön yüzünü içte kalacak kumaşın ön yüzüne denk gelecek şekilde üç parçayı birbirine iğneledim. ( Resimde daha anlaşılır, bazı şeylerin kelimelerle ifadesi zor oluyor.)

6. Adım: 
Biyenin üstünden kenarlardan 1cm içeri girecek şekilde diktim.

7. Adım: 
Kumaşın kenarlarındaki fazlalıkları temizledim.

8. Adım: 
Diğer tarafı çevirdim. Biyeyi 1cm civarında içe kıvırıp, diğer taraftan dikilen dikiş yerini örtmesine dikkat edip, biyeyi iğneledim ve sonrasında diktim.

9. Adım: 
Köşeleri dikerken iğnelemeyi bolca yapın, dikimde kolaylık sağlar. Bir de benim gibi iğnelemeyi diklemesine yaparsanız, dikerken iğneleri sökmenize gerek kalmaz. üstünden dikiyor.

Penye bebek battaniyemiz bitti. Dikmek değil de kumaşın boyutunu ayarlamak zordu, pratik yöntem bilen yorum atsın 🙂

bebek battaniyesi nasıl dikilir

penye bebek battaniyesi dikimi

bebek battaniyesi nasıl dikilir
Paylaşımım işinize yaradıysa yorumlarınızı eksik etmeyiniz.

Hayırlı güzel günleriniz olsun.

3 Comments

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest