Sürpriz Yumurtlayan Yastık, Yumurtlayan Pike Yapılışı, Dikimi

sürpriz yastık, yumurtlayan yastık, yumurtlayan pike nasıl dikilir

Bu defa oğluma yaptığım ciciyi paylaşacağım. Yumurtlayan Yastık veya Sürpriz yastık, Yumurtlayan pike de deniyor artık hangisini biliyorsanız. Çok cici bir fikir.

Sürpriz yastık, açılınca pike veya yorgan olan, içine alt açma bezi ve yastık koyulan bir set. Olayın orijinalliği, dışarıdan yastık gibi görünmesi, fermuar açılınca içinden farklı parçalar çıkması. Misafirlikte, yolculuklarda hem hijyen hem de bebeğinizin alışkın olduğu ortamı sağlaması açısından güzel bir fikir.

Yalnız ben bu fermuarlı olma olayını sadece taşımada kolaylık olsun, misafirlikte portatif uyku seti gibi olsun diye değil de toparlaması kolay olduğu için de sevdim. Katlayıp kaldıracağınız da düzenli bir görüntü sağlıyor.

Piyasadaki ölçülerden biraz da büyük tuttum ölçüsünü. Sürpriz yastığın açılmış halini hep 75×95 ölçülerinde rastladım. Ben standart bebek pikesi ölçülerinde, yani 100×120, yapmayı tercih ettim, azıcık büyüdüğünde de örtünebilsin kerata 🙂 Ebatlar konusunda özgürsünüz efenim, sonuçta kumaş sizin bebek sizin hayat sizin 🙂 ama biraz büyükçe yapmak daha güzel olanı sanki. Malum pike kumaşları epey pahalı, yapmışken değsin biraz kullanabilsin.

Yapılışını detaylandırdım, umarım anlaşılır olmuştur.

İşte Sürpriz Yastık yapılışı;

sürpriz yastık dikimi

Malzemeler:

102×122 ölçülerinde pikelik kumaş
102×122 ölçülerinde akfil, poplin veya nevresimlik pamuklu herhangi bir kumaş
(dikiş payları için fazladan 2 cm ekledim. 1 cm dikiş payı verdim, siz isterseniz 1.5 cm de verebilirsiniz; 1.5cm için yani toplamda 3 cm eklemeniz gerekecek)

47×72 ölçülerinde yastığın kapalı halindeki görünecek olan desenli kumaş (dikiş payları için yine 2 cm ekledim.)

1.5 mt fermuar

İsteğe Bağlı: Aplike için renkli renkli kumaşlar, iplikler
Kenarlarını süslemek için fisto, dantel vs kullanılabilir.

Not: Pike yerine metrelik elyaf da kullanabilirsiniz. Hatta elyafı iki kat yapıp kalın yorgan, battaniye gibi de yapabilirsiniz. Bebek eşyalarında ben pamuklu kumaşlar tercih etmeye çalışıyorum, elyaf terletebiliyor. Yine de seçenek olarak belirtmek istedim.

Fotoğraftaki adım numaralarına göre detaylandırma işlemine geçeyim efenim..

1. ve 2. Adım:

Her ne yapacaksam öncesinde kumaşları yıkayıp ütüleyip sonrasında kesiyorum, bunda da öyle yaptım. 30 derecede en kısa programı calistirdim. Kumaşlar bazen çekebiliyor, tedbir olarak yıkıyorum.

3. Adım:

47×72 ölçülerindeki, pike kapalıyken üstte kalacak olan kumaşa aplike işlemi yaptım. Desenli istediğiniz bir kumaş kullanabilirsiniz. Süslemeler hayal gücünüze kalmış.

Aplikeleri nasıl yaptığıma ulaşmak için burdan buyrunuz.

4.  ve 5. Adım:

Sürpriz yastığın üste gelecek kumaşına fermuar dikilecek, kolaylık olsun diye kenarlardan içeriye 1’er cm ütüledim. Beşinci resimde görüldüğü üzere kumaşın orta hizasını belirlemek için ortadan katlayarak da ütüledim. Yani kumaşın katlanmış hali 45×35 ölçülerinde oldu.

6. Adım:

Sürpriz yastığın yapılışında en çok merak edilen kısma geldi sıra, sürpriz yastığın fermuarı nasıl dikiliyor.

Tamamen içgüdüsel çalışıyorum ben 🙂 Amacım, pike açık olduğunda üstte fermuar kısmının eğilip bükülmemesi, fermuarın başlangıç yerlerinde potluk olmamasıydı. Sonuç başarılı oldu.

Beşinci adımda kumaşın ortasını ütüleyerek belirlemiştik. Fermuarı tam ortaya gelecek şekilde yerleştirdim (Metal kısmını kenara doğru yaklaştırınca tam ortaya denk gelmesine özen gösterdim). Biraz da fermuarın ucundan fazlalık bırakarak, resimdeki gibi, diğer uca kadar fermuarı kumaşa iğneledim.

 

yumurtlayan pike fermuar dikimi

7. Adım:

Fermuar ayağını makineye takarak, diktim. Köşeleri bolca iğneledim ki düzgün olsun. Bir de dikine iğnelerseniz dikerken iğneyi çıkarmanıza gerek kalmıyor.
Köşeleri dikerken düzgün olması açısından yavaş yavaş diktim. Fermuarın her iki kenarından da kumaşın diğer ortasına bi kaç cm kalana kadar diktim. Tam ortasına kadar dikmedim çünkü fermuarın bitiş yerini ayarlayacağım.

 

yumurtlayan pike fermuar dikimi

8. ve 9. Adım:

Fermuarı kapadım, biraz bırakarak fazlalık fermuar kısmını kestim. Fermuarı açtım ve resimdeki gibi üst üste gelecek şekilde uçları iğneledim, tam kumaşın orta kısmı hizasında elimde birbirine tutturdum. Sonrasında da makineyle kumaşın üstünden düz olarak diktim.

yumurtlayan yastık fermuar dikimi

10. ve 11. Adım:

Şimdi gelelim yumurtlayan-sürpriz yastığımızın fermuarının diğer tarafını ayarlamaya. Açılınca kumaş düz olacak şekilde fermuarı ayarladım ve iğneledim. Resimde görüldüğü üzere arkası üçgen gibi oldu. Sonra da elimde ucunu sabitledim. Yine açıldığında düz olmasına gayret göstererek, makine de fermuarla kumaşı diktim. Yanaşabildiğim kadar fermuarın her iki tarafından da dikiverdim. Zorlu kısım bitmiş oldu.

yumurtlayan yastık fermuarı nasıl dikilir

12. Adım:

Pek adım sayılmaz ama 🙂 yine de detaylar benim için önemli. Hazırladığımız parçayı ütüledim, pikenin üstüne montelenecek, işimiz düzgün olsun dimi 🙂

13. ve 14. Adım:

Pikemizi ve diğer içe gelecek kumaşımızın ön yüzlerini birbirine iliştirerek kenarlardan 1cm içerden diktim, içini dışarı çevirebilmek için bir alan bıraktım. Fazlalık kısımları makasla temizledim, köşeler düzgün olsun diye üçgen şekilde fazlalıkları kestim. Sonrasında içini dışa çevirdim ve açık bıraktığım kısmı elimde diktim.

15. Adım:

Kenarları iyice düzelterek pikeyi ütüledim.

16. Adım:

Ben sürpriz yastığımın pikesinin kenarlarına fisto veya dantel geçmek istemedim. Piko çekmeyi tercih ettim. Sizin tercihiniz dantelden yanaysa bu aşamada kenarına dantelinizi veya fistonuzu dikmelisiniz.

Pikeden kestiğim fazlalık kumaşlar üstünde öncelikle desen denemesi yaptım, aplikemde sarı da vardı turuncu da vardı. Her iki renkle de desenler denediğimde turuncuyu sevdim ve turuncu da karar kıldım. Siz de böyle bir şey yapacaksanız öncelikle bir numune üstünde denemenizde fayda var, direk kumaşa yaptığınızda beğenmezseniz uğraşınız çok olur, bazen de son pişmanlık fayda vermez 🙂

3 cm kadar içeriden, seçtiğim iplik ve desenimle piko geçtim.

yumurtlayan pike dikimi

17. ve 18. Adım:

Sürpriz yastığımızın üstüne gelecek olan fermuar diktiğimiz parçayla pikemizi buluşturma zamanı. Kumaşı pikeye üstten alttan, sağdan soldan tam ortalayacak şekilde yerleştirdim ve iğneledim. Genellikle, fermuarı gizlemek için sanırım, bu kısma dantel dikiyorlar. Eğer dantel dikecekseniz bu aşamada dantelinizi de parçanızın üstüne iğnelemeniz, sonrasında makinede dikmeniz gerekiyor.
Ben tercih etmedim. Fermuar ayağını takarak yine kenarlardan piko çektim.

Aşağıda benim yaptığım pike ölçülerinde, kumaşı nasıl konumlandıracağimizi gösterdim. Farklı ölçüde yapacaksanız uzun kenarla uzun kenarı, kısa ile kısayı eşleştirip ortalayınız efenim.

Yumurtlayan/Sürpriz yastık içine takım olarak alt açma bezi / minderi ve yastığı da koyuyorlar. Bu takımın alt açması ile yastığını yapmadım henüz, ama onlar standart, daha önce paylaşmıştım yapılışlarını. Alt açma ve yastığın bitmiş halinin ölçüleri aşağıdaki görselde mevcut, ölçüleri buraya göre yaparsınız, yapılışlarına buradan  ulaşabilirsiniz.

sürpriz yastık ölçüleri

Yumurtlayan / Sürpriz yastık pikemiz bitti, vatana millete oğluma hayırlı olsun 🙂

sürpriz yastık
yumurtlayan yastık

 

sürpriz yastık

 

yumurtlayan yastık

 

sürpriz yastık

 

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest